۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۳۳

رئیس جمهور:

طرح جامع آب با عدالت و مبتنی بر قانون تدوین شود

طرح جامع آب با عدالت و مبتنی بر قانون تدوین شود

شهرکرد- رئیس جمهور گفت: طرح جامع در حوزه آب شرب، کشاورزی و صنعت باید با عدالت و مبتنی بر قانون با نظارت نخبگان تدوین و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آب یکی از مسائل مهم این استان و استان‌های همجوار است، اظهار کرد: منابع آبی چهارمحال و بختیاری طی چند سال اخیر کاهش یافته است که باید در این حوزه مدیریت آب به درستی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه همراهی مردم در مسئله آب ضروری است، عنوان کرد: تأمین آب شرب یکی از اولویت‌ها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی مناطق چهارمحال و بختیاری با تانکر آب رسانی می‌شود، تصریح کرد: طرح جامع در حوزه آب شرب، کشاورزی و صنعت باید با عدالت و مبتنی بر قانون با نظارت نخبگان تدوین و اجرا شود.

رئیسی با اشاره به ضرورت تعیین الگوی کشت، ادامه داد: سرمایه گذار بخش خصوصی باید در استان جذب شود.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصاد با افزایش سرمایه گذاری و بهره وری ایجاد می‌شود، افزود: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت گردشگری است که باید از این فرصت بر اساس حفظ مبانی فرهنگی استفاده شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: اشتغال در چهارمحال و بختیاری بر اساس فعال شدن بخش گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد می‌شود.

وی به نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: رفع این مشکل برای استان‌های زاگرس‌نشین باید با جدیت پیگیری شود.

رئیسی با بیان اینکه آمایش سرزمین نسخه مناسبی برای توسعه عدالت‌محور است، تصریح کرد: با این مهم به ظرفیت‌های استان پرداخته خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید زیر ساخت‌های ورزشی در چهارمحال و بختیاری تقویت شود، گفت: این دغدغه مردم استان است.

وی گفت: چادر مشکی حجاب و کشتارگاه این استان از ظرفیت‌هایی مناسب است که با تقویت آن اشتغال زایی در چهارمحال و بختیاری افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیران باید با انگیزه، تحول‌گرا و کارآمد باشند، اظهار کرد: افرادی باید مسئولیت قبول کنند که دارای روحیه تحولی، انقلابی، جهادی، باانگیزه و کارآمد باشند.

رئیسی به برنامه‌های دشمن در قبال ملت ایران و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن تصور می‌کند با اعمال برخی محدودیت‌ها ما را متوقف می‌کند اما اعلام و اقدام کردیم که با این محدودیت‌ها متوقف نمی‌شویم و بنا بر اذعان کاخ سفید فشار حداکثری غرب مفتضحانه شکست خورده است.

وی به سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان کوهرنگ و منطقه لبد کوهرنگ اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود در طول این سال‌ها در خصوص رفع محرومیت در این منطقه از جمله احداث زیرساخت، آب و مدرسه‌سازی اقدامات شایسته‌تری انجام می‌گرفت هرچند مردم این منطقه شکرگزار هستند و با ادب و اخلاص و بزرگواری رفتار کردند.

کد خبر 5510509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha